Blog

Campanii de promovare pe social media care vând

Îți imaginezi, în secolul 21, afli despre un produs din ziare, dar nu din reclame? Greu de crezut. Totul este la un click distanță, iar campaniile de marketing, își ating scopul menit - fac miliarde de oameni să vadă un produs sau un serviciu, când și cum dorește cel care plătește.

Hai spune că nu e așa: stai, navighezi pe internet, vezi un produs ambalat frumos, un text care îți provoacă o emoție și gata, te vezi plasând produse în coșul de cumpărături sau în wishlist.

Asta-i ‘’magia’’ pe care o fac campaniile de promovare pe social media. Și anume așa, antreprenorii își vând produsele și afacerea lor are vizibilitate. Clientul primește produsul pe care l-a vrut și (sperăm că) este mulțumit. Și toți sunt fericiți.

Pentru ca ‘’magia’’’ campaniilor de promovare să producă rezultate și tu să te bucuri de vânzări multe, trebuie să ai obiective clare, măsurabile și o audiență la care vrei să ajungi. E important să îți stabilești obiectivele campaniei pe rețelele sociale, așa încât să se concentreze în jurul unui obiectiv de afaceri. Alegi platformele pe care vrei să fie văzută reclama ta și te gândești care este scopul primordial al ei.

De obicei, obiectivele unei campanii de promovare pe social media sunt:

  • Creșterea traficului pe site;
  • Stimularea directă a vânzărilor;
  • Construirea listelor de e-mail marketing;
  • Obținerea de feedback de la utilizatori;
  • Vizibilitatea brandului.

Iar pentru o campanie de promovare de succes, uite pentru tine câteva sfaturi:

  1. Înainte de campanie, ține cont de diferite demografii, căci preferințele variază pentru platformele de social media.
  2. Alege platforma potrivită pentru publicul țintă al afacerii deținute.
  3. Analizează rezultatele obținute - pentru asta, există mai multe aplicații gratuite de marketing pe rețelele sociale care urmăresc metricii. Servicii precum HootSuite, Google Analytics, Social Mention și Addictomatic se integrează cu contul tău de social media, pentru a determina cine vede postările și cum reacționează.
  4. Consistența este un factor cheie, atât pentru a menține sub control costurile, cât și pentru a compara performanța înainte și după campanie.

Asta-i teorie și da, ea tot e utilă, dar doar atunci când o pui în practică. Mai jos îți arătăm niște exemple concrete ce susțin cele spuse mai sus.

Scopul campaniei - clar și concis

Platformele și materialele de promovare - definite din start

Audiența - exactă, cu interesele specificate

Planificarea media/digitală a campaniei - desfășurată

Acestea sunt doar câteva aspecte care le conține o campanie de promovare pe social media. În cazul de față, exemplele au fost extrase din campania realizată în cadrul XY E-commerce Incubator II pentru brandul Giardine.

Dacă dorești să vezi mai multe din culisele unei campanii de promovare pe social media, urmărește cea de-a treia ediție de XY E - Commerce Incubator III. Vezi mai multe despre program aici.
XY Partners este un accelerator de afaceri care ajută startup-urile și companiile să crească prin mentorat și suport operațional, ajutându-le să dezvolte o afacere sustenabilă. Acceleratorul conectează fondatorii cu investitori, mentori locali și internaționali.
2024-07-03 20:53