Blog

De la sommelier la designer vestimentar. Cum a reușit Cristina Cazacu să lanseze Chika Clothes în pandemie

CHIKA CLOTHES a pornit din dorința de a împărtăși combinații și lookuri simple dar cu gust, prin articole minimaliste, spune Cristina Cazacu, fondatoarea brandului.

Cristina este o tânără antreprenoare din Republica Moldova, cu scopuri și ambiții mari. În perioada pandemiei a acceptat provocare de a lansa o afacere în domeniul modei, deși nu avea tangență cu domeniul design vestimentar, pentru că anterior activa în calitate de sommelier.

Acum, Cristina muncește zilnic pentru a dezvolta Chika Clothes. Astfel, a ajuns la XY Partners și a absolvit Programul de Pre-accelerare: Antreprenoriat Feminin II. Întrucât Cristina poate fi considerată un exemplu pentru femeile cu visuri mari, am decis să vă prezentăm povestea din spatele brandului Chika Clothes, care suntem siguri că va inspira fiecare cititor.

XY: Cum ai lansat Chika Clothes? Ce poveste stă ascunsă în spatele brandului?

Cristina: Chika a apărut în perioada pandemiei, atunci când majoritatea dintre noi am rămas fără job. Revenind din Spania, în perioada pandemiei, am cunoscut-o pe Tatiana, viitoarea parteneră de afaceri. Ea activa deja în domeniul fashion și mi-a propus o colaborare. Și denumirea brandului mă duce cu gândul la Spania, pentru că în traducere „Chika” înseamnă „fată”.

XY: Afacerea a fost lansată în pandemie, cum a fost începutul? Ce provocări ați întâmpinat?

Cristina: Începutul a fost spontan și ușor. Era mai mult un hobby decât o afacere. Primele piese vestimentare au fost tricourile brodate pe care le pregăteam pentru prietenele noastre. Apoi, am decis să ne avântăm spre ceva mai măreț și să lansăm prima colecție. Astfel, am avut o colecție de tricouri și hanorace brodate manual. Apoi, a urmat o colecție de cămăși care a avut un succes enorm. Analizând piața, am descoperit că femeilor le este greu să găsească o cămașă stilată, de calitate și la preț accesibil. Astfel, am hotărât că Chika le poate ajuta, oferind un produs calitativ, rafinat și prețuri pentru orice buzunar.

XY: Ce indicatori ai obținut de la lansare și până în prezent? Înregistrați deja profit?

Cristina: Da, deja înregistrăm profit. Cea mai dificilă a fost prima perioadă când trebuia să gestionăm foarte atent bugetul astfel încât să ne ajungă pentru toate cele necesare.

XY: Prin ce diferă Chika Clothes de alte branduri din țară?
Cristina: CHIKA este despre stil și haine create din pasiune pentru modă și artă. Valorile companiei promovează bunul gust, întruchiparea unei domnișoare stilate și un model etalon pentru alte fete. Suntem diferiți, pentru că noi propunem haine stilate, comode și prețuri accesibile.

XY: Cine au fost primii clienți?

Cristina: Primii clienți am fost chiar noi, pentru că testam fiecare articol, astfel încât să oferim o experiență inedită celor care ne cumpără și ne susțin.

XY: Cum ai aflat de XY Partners? Cât de utilă este experiența și cunoștințele obținute aici?

Cristina: Despre XY am aflat întâmplător, dintr-un comunicat de presă pe care îl citeam pe diez.md. Am decis să aplic întrucât mi s-a părut atractiv. Așa și a fost, așteptările mele chiar au fost depășite. A fost una dintre cele mai bune decizii pe care le-am făcut. La XY m-am ales cu informația necesară la momentul potrivit, pentru că eu nu aveam nici cea mai vagă idee despre cum să gestionez și să dezvolt o afacere. Am avut parte de mentori care m-au motivat și au fost receptivi la necesitățile mele.

XY: Dacă ar fi să întorci timpul, ce ți-ai dori să schimbi?

Cristina: Sinceră să fiu, nu aș schimba nimic. Chika este parte din viața mea. Eu sunt mulțumită și fericită pentru ceea ce am creat.

XY: Cum ai extins baza de clienți?

Cristina: Am lucrat foarte mult cu bloggerii, am făcut targetare pe rețelele de socializare. Însă, cea mai importantă promovare este calitatea pe care o oferim. Fetele se întorc din nou și din nou, și nu singure, ci împreună cu prietenele.

XY: Ce scopuri ai setat pentru următoarea perioadă?

Cristina: Ne dorim enorm de mult să ajungem în garderoba fiecărei femei prin valori bine definite, calitate și rafinament. Și nu în ultimul rând, ne dorim să FABRICĂM CU MÂNDRIE, ACASĂ, ÎN MOLDOVA.