Blog

Label Origin Taste are grijă ca eticheta produsului tău să corespundă legii. Află de la antreprenoarea Diana Rotari despre etichete, istoria companiei și planurile de viitor

Știați că în Republica Moldova există o companie ce prestează servicii de validare a etichetelor? Este vorba despre Label Origin Taste, afacere lansată de Diana Rotari. Datorită Label Origin Taste, pentru companii este mult mai simplu să creeze etichete în conformitate cu legislația în vigoare din Republica Moldova și UE.

La serviciile companiei pot apela producătorii, importatorii și distribuitorii. Ideea de a lansa o afacere în acest domeniu a început de la o provocare, pe care antreprenoarea a acceptat-o. Astfel, după multă analiză, efort și muncă, pe piața din Republica Moldova a apărut o nouă gamă de servicii - validarea etichetelor. Din câte ați înțeles deja, Diana este și absolventă a programului de Pre-accelerare: Antreprenoriat Feminin, organizat de XY. Suntem siguri că ați vrea să aflați mai multe despre Diana și afacerea sa, de aceea te invităm să citești acest interviu cu fondatoarea Label Origin Taste.

XY: Ce reprezintă Label Origin Taste? 

Diana: Label Origin Taste (label.md) este o companie fondată în 2018 și oferă servicii de validare a etichetelor pentru producătorii și importatorii din Republica Moldova. Validarea etichetei înseamnă verificarea fiecărui text și simbol de pe etichetă, astfel încât să corespundă cerințelor legale actuale din țara noastră și din Uniunea Europeană.

XY: Ce servicii oferă compania lansată de tine?

Diana: Compania a fost creată având la bază trei concepte inovative pentru Republica Moldova: validarea etichetelor, sisteme de calitate IGP/DOP și studii asupra consumatorilor prin analiză senzorială. Fiecare dintre acestea, sunt concepte „importate” de la cele mai bune școli și organizații din Uniunea Europeană. După ce le-am studiat până în cele mai mici detalii am decis să prestăm astfel de servicii acasă, pentru companiile din Republica Moldova. 

Spărgătorul de gheață este serviciul label check – care oferă garanție și siguranță  când eticheta este aprobată spre tipar. În general, o astfel de decizie dă bătăi de cap companiilor. Urmează să dezvoltăm și alte servicii inovative. Din acest motiv, sunt enorm de curioasă și aștept cu nerăbdare să analizez impactul acestor servicii asupra companiilor de la noi.

XY:  Cum a apărut ideea de afacere? De ce ai ales anume acest domeniu?

Diana: Pot spune că domeniul a fost cel care m-a ales. Mai întâi a apărut cererea și apoi am hotărât să creez compania mea pentru a ușura lucrul companiilor atunci când lansează o nouă etichetă. Acum 5 ani, un partener din Uniunea Europeană mi-a solicitat suportul la etichetarea produselor (în principal, de import), astfel încât să corespundă cerințelor din Republica Moldova. Am acceptat provocare și am depus efort pentru a presta servicii la cel mai înalt nivel. Așadar, în spatele titlului de „expert în etichetare” stau multe nopți nedormite, semne de întrebare, cercetare, dar mai cu seamă analiză. Însă, nu regret acest lucru, din contra, zilnic sunt nespus de recunoscătoare că am descoperit domeniul etichetarii corecte. Întotdeauna mi-am dorit să fiu utilă, iar datorită Label Origin Taste, dorința mea devine realitate în fiecare zi.

XY: De ce este importantă o companie precum Label Origin Taste? 

Diana: Label Origin Taste este utilă și necesară, întrucât, prin serviciile oferite contribuim la îmbunătățirea mai multor aspecte: 

Social - informarea corectă a consumatorilor;
Economic  - optimizarea resurselor pentru operatori;
Reglementar – asigurarea implementării standardelor europene.

XY: Cum obține compania profit? 

Diana: Compania obține profit prin prestarea serviciilor de consultanță către operatori (producători, importatori, distribuitori, programe de dezvoltare, asociații, etc.) privind etichetarea corectă a produselor. 

XY: Care a fost cea mai mare provocare în lansarea și dezvoltarea acestui tip de business? 

Diana: Fiind un domeniu de prestări servicii, trebuie să demonstrezi că ești expert și deții competențele necesare pentru a consulta entitățile de business. O altă provocare este să lansezi pe piață un produs nou, total necunoscut. În acest caz, ai nevoie de o strategie de comunicare bine definită, pentru a ajunge la grupul țintă de clienți, pentru a-i face să înțeleagă de ce au nevoie de serviciile tale

XY: Ai un cofondator, partener sau investitor? 

Diana: Afacerea a fost inițiată cu un singur fondator. Deși, neoficial, au contribuit la ea și membrii familiei, diferiți mentori, programe de dezvoltare, experiențe împărtășite de alți antreprenori. Acum, tot mai mult mă gândesc să mai atrag pe cineva în activitatea mea, pentru un imbold în plus. Rămâne să identific o persoană care să completeze competențele mele. Poate fi cineva care va citi acest interviu.  Nu am avut nevoie de investitor, deoarece am fost beneficiara grantului „Femei în afaceri” de la Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului. Astfel, am beneficiat de investiții pentru prima etapă de dotare tehnică și servicii de marketing pentru a crea imaginea companiei. 

XY: De unde ai aflat despre XY Partners și de ce ai decis să aplici la programele noastre? Cum fost experiența cu noi?

Diana: Despre acest program am aflat de la o colegă. Ea a beneficiat anterior de suportul oferit de XY. Am auzit doar cuvinte de laudă și eu, curioasă fiind, am zis să încerc. A fost o experiență utilă și tare faină. Aici, am descoperit o comunitate de oameni frumoși, ambițioși precum și posibilitatea de a implementa cele mai îndrăznețe idei. Cu XY, you dare to dream big. 

XY: Ne bucurăm mult că ai rămas cu impresii plăcute. Ce planuri de viitor ai?

Diana: Să dezvolt compania în continuare și să măresc echipa. Îmi doresc ca Label Origin Taste să devină centru de consultanță capabil să deservească și mai multe proiecte. Și desigur, în prezent, lucrez la lansarea unor servicii noi, așa că, îi îndemn pe toți cei care ne citesc să ne urmărească pentru a afla despre proiectele noastre.