Blog

Ce KPI să urmărești dacă ai un magazin online?

În era digitală în care trăim, un magazin online te va ajuta să crești vânzările. Cu toate acestea, lucrul tău nu se termină odată ce ai dezvoltat site-ul. Un magazin online necesită optimizare pentru a oferi o experiență plăcută celor care îți vizitează showroom-ul virtual. Mai mult decât atât, dacă vrei să crești vânzările e nevoie să urmărești un șir de indicatori de performanță, mai la modă îi numim KPI (Key Performance Indicators).

Desigur că apare întrebarea “Care sunt acești indicatori?”, “Cum îi calculez?”. Ei sunt mulți, iar în continuare îi vom prezenta pe cei mai importanți. Și pe participanții din programul XY E-commerce Incubator III: Marketing Booster, îi încurajăm să îi urmărească.

Rata de conversie a vânzărilor

Acesta îți arată procentul vizitatorilor care finalizează o achiziție. Cum se calculează?

Rata de conversie = (Numărul de comenzi)/(Numărul total de vizite) x 100

De exemplu, dacă din 1.000 de vizitatori al magazinului tău, 50 fac o achiziție, rata de conversie este de 5%. O rată de conversie scăzută poate indică probleme în experiența utilizatorului, calitatea produselor sau altele.

Valoarea medie a comenzii (AOV)

Suma medie pe care un client o plătește pentru o singură comandă. Se calculează foarte simplu: (Venituri Totale)/(Numărul de comenzi).

Dacă veniturile totale din 100 de comenzi sunt 4.500 de dolari, AOV este 45 de dolari.

Costul de achiziție a clientului (CAC)

Îți arată cât te costă să atragi un nou client.

CAC = (Costuri de marketing)/(Numărul de clienți noi)

Să zicem că investești 1.000 de dolari pe marketing și obții 100 de clienți noi, CAC este 10 dolari/client.

Rata de abandon a coșului de cumpărături

Procentul clienților care adaugă produse în coș, dar nu finalizează achiziția.

Rata de abandon = (Coșuri abandonate)/(Coșuri totale) x 100

Exemplu: Din 200 de coșuri create, doar 50 finalizează achiziția, atunci rata de abandon este 75%.

Rata de revenire a clienților

Procentul clienților care revin pentru a face o altă achiziție. Dacă din 100 de clienți, 30 revin pentru a cumpăra din nou, rata de revenire este 30%.

Formulă de calcul (Numărul de clienți recurenți)/(Numărul total de clienți) x 100

Rata de respingere (Bounce rate)

Procentul vizitatorilor care părăsesc site-ul fără a interacționa. Exemplu: Dacă din 1.000 de vizitatori, 600 părăsesc site-ul imediat, rata de respingere este 60%.

Cum calculăm? Împărțim numărul vizitatorilor care au văzut singură pagină la numărul total de vizite și înmulțim cu 100

Rata de returnare a produselor (Return Rate)

Acest indicator arată procentul produselor returnate după achiziție. O rată înaltă de returnare a produsele indică probleme cu calitatea produsului, descriere incorectă sau o experiență negativă de cumpărare.

Rata de returnare = (Produse Returnate)/(Total Produse Vândute) x 100.

Deci, monitorizarea rezultatelor și analiza lor este foarte importantă pentru succesul oricărei afaceri online, de asta în cadrul programului nostru E-commerce Incubator III: Marketing Booster, oferim consultații pe gestiune financiară pentru brandurile beneficiare. Iar tu, dacă ai un magazin pe online, nu uita să monitorizezi încontinuu progresul, pentru a obține rezultatele pe care le dorești.

XY Partners este un accelerator de afaceri care ajută startup-urile și companiile să crească prin mentorat și suport operațional, ajutându-le să dezvolte o afacere sustenabilă. Acceleratorul conectează fondatorii cu investitori, mentori locali și internaționali.