A fost un an provocator, la fel ca pentru orice antreprenor. Dar acum, când tragem linia, realizăm cât de multe am obținut. Am revenit cu TechVillage după 4 ani de pauză și am stabilit noi indicatori de performanță pentru fiecare program. Și pentru că KPI-urile au fost despre cifre, le vom lăsa pe ele să vorbească pentru noi.
Am organizat 4 programe pentru antreprenori (XY Accelerator, XY E-commerce Incubator III: Marketing Booster, Entrepreneurship in Residence Program in Moldova și Women Accelerator “She’s Next”). De asemenea, am organizat TechVillage, cel mai important eveniment din Moldova dedicat startup-urilor în căutare de finanțare. În total, în 2024, am ajutat 118 de antreprenori să-și crească afacerile prin mentorat și suport operațional, fiind beneficiari direcți ai programelor noastre.
Acum hai să le luăm pe rând!
Acum hai să le luăm pe rând!
Entrepreneurship in Residence Program in Moldova
Am început anul cu ce-a de-a doua ediție a programului Entrepreneurship in Residence Program in Moldova. Programul conectează afacerile locale cu experiența moldovenilor din diasporă. De această dată am reușit să aducem înapoi acasă 15 mentori care au oferit ședințe individuale de mentorat pentru 57 de startup-uri unice. În total, pe durata programului au avut loc peste 250 ore de mentorat individual. Datorită acestui timp alocat, unele companii și-au schimbat modelul de business, au creat strategii de marketing și export, au identificat noi piețe, au identificat și analizat competiția, au adaptat prețurile, au realizat analiza financiară, etc. Pe lângă aceasta, se adaugă și cele 15 evenimente, în care i-am avut ca speakeri pe mentorii din diasporă și la care s-au înscris 1.458 de persoane.
XY Accelerator VIII
În paralele cu toate aceste evenimente a urmat lansarea programului XY Accelerator, dedicat startup-urilor tehnologice. Am început cu 3 zile la Hanul lui Hanganu unde ne-am cam plictisit de teorie, dar aerul curat ne-a ajutat să trecem mai ușor peste și să asimilăm toată informația necesară. Înainte de a ne apuca de lucru, startup-urile au stabilit scopuri și obiective pentru prima perioadă. Apoi au urmat bootcampuri intensive pe marketing, vânzări, pitching; întâlniri cu investitori și la final am încheiat cu Demo Day unde au prezentat publicului. Această ediție a fost una cum n-am mai avut până acum. Am început cu 3 echipe, care până la final s-au transformat în 2. Despre fuziunea Humane și Alege Meșterul în Decebal află mai multe în acest articol. În doar 3 luni am reușit să facem saltul de la produs minim viabil la vânzări. Am avut lansări pe Product Hunt, înregistrarea companiilor, vânzări totale de 18.000 de dolari și chiar discuții cu investitori interesați. Desigur am aplicat și la Y Combinator, cum am promis la început de program. Cele 3 echipe au participat și la Tech Village, cel mai important eveniment din Moldova dedicat startup-urilor în căutare de finanțare.
XY E-commerce Incubator III: Marketing Booster
Apoi am lansat programul XY E-commerce Incubator III: Marketing Booster în care ajutăm 7 branduri autohtone să-și crească vânzările și vizibilitatea prin campanii de promovare pe social media. După luni intense de lucru cu echipa de mentori și colaborare strânsă cu beneficiarii am reușit să creăm 4 site-uri web din 7, am lansat 7 campanii de marketing (urmează încă 7). Cele 7 branduri sunt: Granoleya, Rifero, Dammex, True Dessert, Apifera, Ambera și Terra Bianca. Cu cifrele exacte despre vânzări revenim când încheiem și cea de-a doua campanie.
Tech Village
În toată această perioadă intensă și ne pregăteam și de TechVillage care a revenit după 4 ani de pauză. În perioada 6-8 septembrie am adus împreună 20 de investitori din 12 țări și 30 de startup-uri din Moldova, România și Ucraina. Au fost 3 zile pline de conexiuni, insight-uri și networking între fondatori și investitori. Fiți cu ochii pe noi, pregătim o nouă ediție.
Women Accelerator She’s Next
Imediat după încheierea TechVillage am dat start programului Women Accelerator “She’s Next”. A urmat o perioadă în care cele 21 de antreprenoare din program au lucrat împreună cu mentorii pentru a-și crește vânzările. Au beneficiat de sesiuni individuale, bootcamp, eveniment de business speed dating și întâlniri cu antreprenoare de succes. În total, am organizat 20 de evenimente pentru beneficiare. Alte cifre? Din cele 21 de antreprenoare din 15 dintre ele, adică 71%, au crescut vânzările pe durata programului, iar 5 dintre ele au crescut vânzările în mediu cu 270%. În total, valoarea adăugată creată pe parcursul ultimelor 3 luni este de 2,5 milioane lei. Și asta nu e tot, pe lângă creșterea vânzărilor, antreprenoarele au îmbunătățit sau creat de la zero strategii de marketing, și-au dezvoltat brandul personal, au făcut ordine în finanțe, contracte, au făcut rebranding, au stabilit parteneriate, etc.
Ce putem noi să spunem e că suntem mândri de aceste cifre. Anul viitor ne dorim mai mult! Urmărește-ne pentru a afla calendarul programelor pentru 2025. Între timp, înscrie-te pe lista de așteptare și fii primul/prima care află despre ce urmează.