Blog

5 motive reale de ce eșuează antreprenorii și alte tips & tricks

Dacă există un lucru pe care oamenii cu mintea antreprenorială îl aud tot timpul când discută despre o nouă idee de afaceri, acesta este faptul că majoritatea startup-urilor și companiilor pe care le-au fondat – ajung să eșueze. De fapt, a spune că aproximativ 90% dintre startup-uri eșuează în primii ani de activitate înseamnă să nu spui nimic nou.
Acest rezultat nu derivă dintr-o slăbiciune comună a antreprenorilor și industriilor. În schimb, există o multitudine de motive, care pot face astfel încât un efort sau o acțiune să se epuizeze sau o afacere să fie forțată să se închidă. Ar dura o veșnicie să enumeram toate motivele pentru care un antreprenor sau un startup au eșuat în ultimul an, să nu mai vorbim din punct de vedere istoric. Cu toate acestea, înțelegerea celor mai frecvente motive pentru care antreprenorii eșuează te poate ajuta să planifici în consecință, să elaborezi strategii, să delegi și, în cele din urmă, să eviți aceeași soartă.

Cele mai frecvente motive pentru care antreprenorii eșuează

Fluxul de numerar și lipsa capitalului

O cauză comună a eșecului antreprenorilor și startup-urilor este lipsa fluxului de numerar și/sau a capitalului. Este o greșeală simplă, și dacă ar putea da timpul înapoi mulți antreprenori ar preveni-o, dar totuși mulți cad pradă acestei greșeli.
Uneori, o afacere poate eșua în avans, fără să aibă cel puțin șansa de a începe, din simplu motiv că nu sunt suficienți bani pentru a susține toate operațiunile necesare. Chiar și o afacere bine gândită poate avea obstacole care necesită agilitate și, fără capital, este extrem de greu să te adaptezi tuturor provocărilor.
Este nevoie de o cantitate semnificativă de capital pentru a opera o afacere și chiar o afacere mică va necesita un flux de numerar rezonabil.

Timpul

Timpul este încă un motiv comun care poate cauza eșecul unui antreprenor.
Mai exact, lansarea prea devreme pe piață în unele cazuri poate însemna o moarte iminentă. Acest lucru desigur nu este universal. Intrarea devreme pe piață poate avea cu siguranță beneficiile sale dacă este tratată corect.
Problema constă în dificultatea gestionării corecte a proceselor. Acest lucru pare mai ușor de spus decât de făcut. Iar dacă te-ai lansat prea devreme pe piață și ajungi la burn out sau rămâi fără bani înainte de a avea destule vânzări - atunci vei fi un exemplu pentru viitorii antreprenori care vor valorifica eșecul tău și vor reuși.

Greșeala „Fac totul singur”

A face singur lucrurile este cea mai răspândită greșeală atât în cazul angajaților, cât și în cazul antreprenorilor, inclusiv a celor cu experiență.
A plăti pentru soluții ieftine la problemele tale de afaceri – sau mai rău, a încerca să le rezolvi singur – este o rețetă sigură pentru un dezastru.

Probleme de vânzări și marketing

Să ai o idee faină nu este suficient pentru a reuși.
Până la urmă, clienții tăi trebuie să știe că exiști. Nu este suficient să-ți crești afacerea prin recomandări. Deși da, recomandările sunt foarte eficiente odată ce ai un public stabilit. Însă este nevoie inițial să găsești și să convingi acel public, înainte de a te aștepta ca acesta să înceapă să te laude.
Crearea (și ulterior executarea) unui plan eficient de vânzări și marketing este esențială pentru succesul comercial al unei afaceri. Fără acest aspect crucial al planificării afacerii, pornești deja pe picior greșit.

Lipsa de cercetare

Din păcate, pe cât de simplu sună, această greșeală este prea comună.
Este ușor să vii cu o idee și să încerci să o realizezi, dar este mult mai greu să faci o cercetare de piață amănunțită necesară pentru a te asigura că afacerea va avea succes.
De prea multe ori antreprenorii ambițioși sunt atât de vrăjiți de idea lor, încât uită să facă cercetările ample necesare pentru a se asigura că ideea lor este cu adevărat bună.

Când se închid de regulă startup-urile?

Startup-urile urmează de obicei aceleași căi în succesul sau eșecul lor.
Conform datelor din 2019, startup-urile au o rată de eșec de aproximativ 90%. Aproape 22% dintre startup-uri eșuează în primul an, dar drumul nu devine neapărat mai ușor doar pentru că supraviețuiești primului an de activitate. Treizeci la sută dintre startup-uri eșuează în al doilea an, 50% dintre startup-uri eșuează în al cincilea an și 70% eșuează în al zecelea.
Un lucru cert este că viața startup-urilor nu devine mai ușoară pe măsură ce acestea se dezvoltă. Eșecul este încă o posibil. Și de fapt, riscul eșecului trebuie atenuat ori de câte ori este posibil.
Cu toate acestea, dacă una dintre aceste statistici se aplică în cazul tău și ai eșuat într-un efort anterior, nu înseamnă că ar trebui să te uiți la tine ca la un învins! În schimb, poți învăța din eșec și te poți asigura că următoarea ta încercare este mai bine pregătită.

Ce poți învăța din eșec?

Eșecul nu este un sfârșit, este pur și simplu un îndemn la acțiune repetată. Acest apel la acțiune este să faci mai bine, să fii mai bun și să continui să încerci. Eșecul este un pas necesar pentru a obține succesul și de multe ori, eșecul îți oferă lecții incredibile.

Operațiuni generale

Nu există o modalitate mai bună de a învăța cum să conduci o afacere decât prin a opera eficient una. Experiența practică te învață lucruri pe care un manual sau un mentor nu te poate învăța, și chiar dacă ai eșuat, pleci cu o experiență valoroasă pe care altfel nu ai fi avut-o.

Piața

Eșecul te învață despre piața pe care ai încercat să intri. Ai intrat prea devreme? Ai avut dreptate la timp, dar a lipsit un aspect al ofertei tale la care publicul tău se aștepta? Aceste întrebări oferă informații utile, în special pentru antreprenorii care doresc să se întoarcă imediat cu un nou startup.

Ce să nu faci

Învățând despre operațiuni, piață și altele, înveți și despre greșelile care ar trebui evitate în viitor cu orice preț. În loc să fii dezamăgit sau să-ți fie rușine de aceste greșeli, îmbrățișează-le și realizează că vor face parte din povestea ta epică odată ce vei ajunge la succesul pentru care muncești atât de mult.

Pe cine te poți baza

A avea mentori, colegi și angajați pe care te poți baza este pur și simplu de neprețuit. Când suferi un eșec și oamenii care îți stau spate îți oferă sprijinul lor, atunci vezi pe cine te poți baza. Având oameni în care poți avea încredere, poți face alegeri mai bune în materie de personal, mentorat și operațiuni în viitor.

Punctele tale forte

Chiar dacă ai eșuat într-un startup, cu siguranță ai aflat la ce te pricepi mai bine! Acestea sunt informații utile și îți vor permite să determini mai bine cu ce să te ocupi data viitoare - și ce ar trebui să fie delegat altcuiva.

… Și slăbiciunile tale

Conștiința de sine este totul. La fel cum este util să-ți cunoști punctele forte, este vital să-ți cunoști și punctele slabe. În acest fel, poți să le îmbunătățești în această perioadă de învățare din eșec și/sau poți ști ce nu ar trebui să faci când începeți următorul startup.

Antreprenori renumiți care au eșuat

Dacă nu crezi că eșecul este puternic, informativ și transformator, poate că aceste icoane antreprenoriale te pot ajuta să te convingi. Fiecare dintre acești antreprenori de mare succes a eșuat în eforturile sale înainte de a atinge succesul lor.

Walt Disney

Nicio listă de antreprenori de succes n-ar fi completă fără Walt Disney, care a fost concediat de la un ziar pentru lipsă de idei și inovație. Perseverența lui a dat însă roade. Disney valorează acum zeci de miliarde de dolari – iar Walt Disney este imortalizat pentru totdeauna.

Thomas Edison

Probabil știi că Thomas Edison a fost unul dintre cei mai de succes inovatori din întreaga istorie americană de până acum – dar știai cât de mult a eșuat? I-au trebuit mii de încercări pentru a inventa becul, dar a păstrat cursul și a continuat să învețe din eșec. De aici celebrul său citat: „Nu am eșuat de 10.000 de ori – am găsit cu succes 10.000 de moduri care nu vor funcționa”.

Fred Smith

Numele lui poate suna generic, dar dacă ai auzit de FedEx, atunci ai auzit de compania incredibilă începută de el. La facultate, se pare că un profesor i-a spus lui Fred Smith că ideea lui era interesantă, dar ireală. Acest tip de feedback este adesea oferit antreprenorilor, iar Fred Smith este un exemplu perfect de ce ar trebui să continui să muncești și să insiști. Ideea lui „interesantă” este acum o afacere de un miliard de dolari.

Steve Jobs

Steve Jobs era cunoscut pentru că a fost unul dintre cei mai de succes antreprenori din vremurile moderne – cel puțin în ochii consumatorului obișnuit. Dar mulți oameni nu știu că a fost concediat chiar din compania proprie. Steve Jobs a explicat concedierea sa prin dorința de a deveni din nou începător, permițându-și, de asemenea, să devină mai creativ în acest proces. Acel eșec major din cariera sa a ajuns să-l împingă spre culmi mai de succes pe termen lung.

Cum poți preveni eșecul afacerii tale?

Fii proactiv în ceea ce privește finanțele

Indiferent dacă intenționezi să-ți finanțezi singur afacerea, să faci fonduri participative, să obții un împrumut sau să apelezi la investitori, ar trebui să ai acces la mai mulți bani decât crezi că ai nevoie. Nu știi niciodată ce blocaje pot apărea, iar a avea o pernă de siguranță îți va asigura că poți continua să lucrezi, să treci peste vremurile grele și să ai mai multe șanse să obții succes.

Delegă

Delegarea este grav subestimată. Deși cu siguranță este plăcut să poți aborda o sarcină și să spui că ai făcut-o singur, crede-ne că te vei simți și mai bine știind că sarcina este delegată cuiva care o poate gestiona în cel mai eficient mod.
Încercarea de a ține totul sub control și în același timp a fi cu mâna pe cârma companiei este inutilă. Antreprenorii de succes delegă cu ușurință și continuă să facă acest lucru fără ezitare.

Cercetează

Cercetarea va fi întotdeauna un aspect important al conducerii unei afaceri durabile. Vor fi întotdeauna inovații pentru care trebuie planificare, tendințele din industrie pe care să le avansăm și modificările care trebuie făcute. Efectuarea cercetărilor continue și extinse este esențială pentru longevitatea în afaceri. Cu cât ești mai pregătit, cu atât este mai puțin probabil să eșuezi.

Planifică ceea ce nu poți planifica

A avea succes în afaceri necesită un nivel de fluiditate și flexibilitate care poate fi dificil pentru anumite tipuri de personalitate și stiluri organizaționale. Când conduci o afacere – în special o afacere nouă și în creștere – este practic imposibil să planifici fiecare scenariu pe care îl poți întâlni într-o zi. În schimb, poți face planuri de urgență și poți promova în mod activ o cultură a rezistenței în cadrul afacerii tale.

Abordează problemele înainte ca acestea să devină prea mari

Fuga de situații incomode este ca un răspuns evolutiv sau un act natural al naturii umane, dar dacă nu vrei să eșuezi în eforturile tale, trebuie să te simți confortabil abordând situația incomodă. Când apar probleme care izbucnesc spontan, este esențial să întâmpini problemele și să le rezolvi cât mai curând posibil. În caz contrar, aceste probleme se vor transforma rapid în slăbiciuni uriașe, catastrofale, care îți vor paraliza compania. A avea curajul de a te confrunta chiar și cu cele mai deconcertante probleme este cheia pentru a preveni eșecul afacerii tale.

Iubește ceea ce faci

Dacă îți începi afacerea doar pentru că crezi că este un efort care îți poate aduce mulți bani, atunci fără îndoială îți începi afacerea dintr-un motiv greșit.
Asta nu înseamnă că dorința de a avea succes nu poate fi o sursă de motivație și disciplină pentru tine; pur și simplu nu ar trebui să fie singurul. Operarea unei afaceri care este pregătită pentru longevitate necesită un nivel de tenacitate, dăruire și pasiune pe care profitul singur nu îl poate genera.
Trebuie să iubești cu adevărat ceea ce faci, altfel, când lucrurile devin grele, te vei întreba de ce ai intrat în industria ta în primul rând. A iubi cu adevărat ceea ce faci va preveni îndoiala, regretul, complezența – și prin prevenirea acestor rezultate negative, eșecul va fi mai probabil prevenit.

Prevină burnout-ul

Indiferent cât de mult îți place ceea ce faci, epuizarea rămâne a fi un risc real.
Investiția emoțională, mintală și uneori fizică continuă duce la epuizare. Nu poți fi „Go go go” 100% din timp; pur și simplu nu este durabil sau sănătos.
Prin delegare, prioritizarea îngrijirii de sine și păstrând echilibrul, poți preveni epuizarea și crește șansele de a reuși pe termen lung.
Made on
Tilda