Blog

Demo Day: Ce este și de ce este important pentru ecosistemul de afaceri?

Demo Day - este o noțiune obișnuită pentru cei din industria startup-urilor sau cea a capitalului de risc, alții însă ar putea-o asocia cu un fel de reclamă TV difuzată în viața reală. De fapt, cel mai potrivit echivalent ar fi „o demonstrație”.

Pentru cei care încă nu sunt siguri ce este totuși un Demo Day, explicăm. Este un eveniment organizat de un VC (firmă cu capital de risc), un incubator de afaceri sau, cum este în cazul nostru, un accelerator de afaceri pentru fondatorii startup-urilor care au fost îndrumați și instruiți, pentru o perioadă de timp, de aceste organizații particulare, pentru a-și realiza ideile de afaceri. Cu alte cuvinte, Demo Day este culminația fiecărui program de accelerare la care participă startup-urile.

YCombinator Demo Day. Sursa: https://revhacks.com/y-combinator-s19-demo-day/

Astfel, startup-urile au posibilitatea să-și prezinte afacerea într-o cameră plină de investitori, în speranța de a primi investiții. În doar câteva minute, fondatorii afacerilor trebuie să povestească despre problema pe care o rezolvă, care este soluția lor, viabilitatea afacerii și să facă o cerere financiară către investitori. Prin urmare, ei trebuie să fie foarte conciși în eforturile lor, cu un pitch și o primă impresie puternică.

Tradiția vine din Silicon Valley, acolo, unde pe timpuri, tinerii antreprenori se adunau împreună pentru a-și împărtăși ideile sau pentru a-și prezenta invențiile. Odată cu apariția acceleratoarelor de afaceri, această practică a fost transformată într-un eveniment, numit astăzi Demo Day.

Multe programe de accelerare reprezintă, de fapt, o numărătoare inversă până la Demo Day, așa că acesta este un eveniment important, interesant și plin de emoții. Să zicem - o zi de sărbătoare pentru tot ceea ce înseamnă startup-uri: momentul „a-ha”, formarea echipei, generația companiei, primele repere precum un MVP, primii clienți sau primele venituri. La mijloc este grija autentică, motivația și determinarea prin care trec fondatorii de afaceri pentru a crea ceva nou, inovator, ceva care să se potrivească cu cerințele pieței și care să formeze următorul val de tehnologie.

Demo Day este o producție destul de mare pentru acceleratoarele de afaceri. A asigura o sală plină de investitori, susținători ai comunității, parteneri corporativi și antreprenori, nu este deloc o sarcină ușoară, dar absolut necesară pentru un Demo Day de succes. Până la urmă, scopul propunerilor startup-urilor este de a obține finanțare ulterioară (capital suplimentar) pentru a continua să își dezvolte compania și/sau potențialii clienți. De aceea, este esențial să ai oamenii potriviți în cameră la Demo Day.

Participanții la acest eveniment variază în funcție de programul de accelerare. Unele sunt evenimente private, organizate doar pentru investitori sau parteneri corporativi, unele sunt deschise pentru publicul larg, iar altele sunt o combinație dintre cele două.

De ce sunt importante Demo Days pentru fondatori, investitori și comunitate?

E adevărat că există o mulțime de Demo Days, motiv pentru care unii consideră că ar fi mai bine ca fondatorii să se concentreze pe cum să-și dezvolte afacerea, decât să se pregătească pentru o astfel de prezentare, în realitate, nu este chiar așa.

De-a lungul vieții unui startup, este puțin probabil ca acesta să aibă, din nou, ocazia să-și prezinte afacerea în fața unui public atât de mare și de implicat, și cu atât mai puțin, în fața unor investitori locali și internaționali gata să finanțeze următorul „mare lucru”. Totodată, campania de marketing din jurul unui Demo Day este de neegalat, lucru care poate servi pentru un startup drept o rampă pentru lansare, o revelație sau chiar o deschidere oficială.

Aceste evenimente mai sunt și o modalitate eficientă pentru investitori de a-și gestiona timpul și banii. Dacă până la apariția evenimentelor de tip Demo Day, cunoscute de comunitatea antreprenorială în prezent, investitorii și fondatorii de startup trebuiau să stabilească întâlniri individuale, ceea ce înseamnă o investiție enormă de timp, Demo Day a revoluționat acest aspect. Astăzi, investitorii au ocazia să vină la un eveniment, în care fondatorii sunt puși în condiții egale de timp pentru a-și prezenta afacerile, iar ei să aleagă ideea în care să investească.

Noi, echipa XY Partners, sperăm ca orice Demo Day să încurajeze și alți antreprenori ambițioși, plini de idei să lanseze și să dezvolte afaceri globale, care vor continua să creeze mai multe locuri de muncă, să stimuleze economia, să consolideze conexiunile globale și să pună Chișinăul pe harta lumii drept un oraș al inovației în plină expansiune și al succesului startup-urilor.

În context, absolvenții programului XY Accelerator, dar și alte startup-uri din portofoliu XY Partners, vor participa la ediția specială „Deal Dinner with Angel Investors”, organizată în comun cu Business Angels Moldova (BAM). Deal Dinner este un eveniment privat organizat pentru investitorii interesați să susțină startup-urile locale. Evenimentul își propune să adune startup-uri locale și investitori privați, influenți, într-o atmosferă confortabilă.


Mai multe detalii găsiți aici: https://www.facebook.com/events/795776501404186/ Ținem pumnii pentru absolvenții noștri!